Dizajn enterijera ugostiteljskih objekata

Industrijski stil je i dalje dominantan

01Mart
2018

Prvi utisak o vašem biznisu je izgled vašeg lokala. Pre nego što stigne piće, konobar šarmira ili hrana oduševi, gost je već stekao određeno mišljenje na osnovu toga kako se oseća u prostoru u kome se nalazi. Nesumnjivo je da se itekako isplati investirati u enterijer i uređenje lokala. Prvi utisak je kažu najbitniji, a kako slika govori više od hiljadu reči neka slike koje putuju bespućima interneta o vašem lokalu govore samo zanimljive priče.

Kako prvi utisak ne treba prepuštati slučaju,
o trendovima u uređenju i dizajnu enterijera ugostiteljskih objekata razgovarali smo sa arhitektom Vladimirom Paripovićem iz PARCHITECTS studija.

Koji je trend u uređenju enterijera sada aktuelan?

- Ne postoji neki određeni trend koji se slepo prati. Industrijski stil i dalje vlada, ali svaki prostor je priča za sebe. Mnogo je faktora koji utiču na koncept: vizija investitora, delatnost, lokacija, postojeće stanje kao i stav arhitekte.

Šta možemo očekivati? Koji trendovi u uređenju lokala tek stižu?

- Trenutno sve što nije industrijski stil je drugačije. Smatram da nema ‘nepopularnog’ već kao što sam rekao dosta faktora utiče na dizajn. Ono sto bih izdvojio kao zanimljivo je "color-blocking" (spajanje komplementarnih boja). Takođe i fuzija klasike i sirovih materijala, betona, kamena, stakla... je nešto što mi se dopada. Pri izradi rešenja takođe treba voditi računa o potrebama modernog vremena pa tako ne zaboraviti na utičnice koje će biti blizu stolova i dostupne gostima za punjenje elektronskih uređaja.

Koliko često se kod nas ugostitelji obraćaju arhitektama i dizajnerima kada je u pitanju uređenje enterijera?

- Mali procenat investitora se obraća arhitektama za preuređenje enterijera. Kod nas i dalje vlada stav da mogu sami da osmisle sve, ali se dešava da se u nekoj od faza zapne. Tada se traže rešenja i angažuje arhitekta koji u toj situaciji mora da radi neka kompromisna rešenja. Ipak, u poslednje vreme vidi se pomak na tom polju, te je sve više i više lepo osmišljenih i dobro dizajniranih enterijera.

Da li postoji pravilo koliko često bi trebalo da se radi renoviranje i promena enterijera?

Ne postoji pravilo na koliko se radi renoviranje lokala. Više se radi osvežavanje prostora određenim detaljima, zamena inventara, rasvete... Svaka promena treba da prati koncept lokala.

Da li je neobičan enterijer preveliki rizik ili prednost?

Za mene lično, neobičan enterijer je prednost i nešto što želim da ponudim. Enterijer koji je netipičan za tržište i ne izgleda kao 100 drugih je dobitna formula.

Koliko se vodi računa o udobnosti i komforu gostiju, a koliko o zahtevima za što većim brojem mesta?

- Zasada je zahtev za što većim brojem mesta u prednosti, iz prostog razloga što više ljudi donosi više profita. Ipak treba napraviti balans kako bi se zadovoljila potreba investitora za profitom, a i da gostima bude prijatno i da se ne osećaju skučeno.

Besplatna reklama

Enterijer i zanimljivi detalji, pored toga što ostavljaju prvi utisak, mogu vam doneti i prepoznatljivost na internetu i besplatnu reklamu. Letos su društvene mreže bile preplavljene fotografijama gde su u kadru bile zanimljive podne pločice jednog novootvorenog kafića. Ovih dana u fokusu je jedan relativno nov, neobičan i šaren prostor.

Internacionalna slava

Postoje lokali u gradu koji su stekli i internacionalnu ’slavu’ na konto svog enterijera i zanimljivih detalja. Nije mit da je devojka koja živi u inostranstvu pri poseti Beogradu svojoj prijateljici tražila da idu u jedan poznati beogradski lokal. Upitana odakle zna za to ime kada ne živi ovde, devojka je rekla da mesto ima prelepu baštu i da je to videla na Instagramu.

Da li možete da navedete nekoliko primera interesantno uređenih ugostiteljskih objekata u Beogradu?

- Evo, reći ću nekoliko lokala čije enterijere sam uradio kao autorske projekte ili u saradnji sa kolegama. Svratite do 4/6 Four Six coffee & drinks koktel bara na Vračaru, u restoran Kolpa M ili piceriju Angolo di Gusto, a ako vam se prijedu slatkiši u poslastičarnice GelatoFreddo na Senjaku ili Don Juan u Resavskoj.

SAGOVORNIK:

Arh.Vladimir Paripović

FOTOGRAFIJE:

Lična arhiva

IZBOR

  • 1. Drvo ili metal DRVO
  • 2. Glomazan ili lagan nameštaj LAGAN
  • 3. Jače ili prigušeno svetlo PRIGUŠENO
  • 4. Stolice ili fotelje/dvosedi u kafićima STOLICE
  • 5. Tamni ili svetli tonovi ZAVISI OD RASPOLOŽENJA
  • 6. Detalji ili minimalizam DETALJI

Prethodni PostBackSledeći Post