Značaj informacije

Šta znate o svojim gostima i kako to da iskoristite

21Avgust
2019

Informacija je neophodan činilac za kontinuirani uspeh u svim poslovima i u svim vremenima.

Koliko dobro poznajete svoj proizvod, tržište, konkurenta i kupca, toliko ste bliži uspehu i utoliko će te se lakše na vrhu i održati. Bez temeljnog istraživanja, pripreme i pravih informacija tapka se u mraku i svaki uspeh je samo slučajan splet okolnosti.

Šta vaši gosti znaju o vama i šta očekuju

U životu treba uvek krenuti od sebe, pa tako i u ovoj analizi krenite od toga kako vas vide vaši gosti i šta od vas očekuju.

  • Uslužnost i srdačnost
  • Dobra komunikacija uživo i online, putem sajta i društvenih mreža
  • Fleksibilan meni odnosno mogućnost da se koriguju sastojci jela
  • Meni prilagođen ljudima sa alergijama ili onima koji su na posebnim režimima ishrane
  • Raznolikost ponude
  • Obučeno osoblje
  • Autentičnost i šarm

Po istraživanjima tržišta ove stavke su bitne korisnicima ugostiteljskih usluga. Bez obzira na platežnu moć i to da li ulaze u lokalni kafić ili najbolji restoran, gost želi da za svoj novac dobije najbolji moguć ugođaj.

Kada znate šta se očekuju, moći ćete to i da ponudite.

sta-znate-o-svojim-gostima

Različiti tipovi gostiju zahtevaju različite pristupe

Potencijalni gosti su svi oni ljudi koji žive ili rade u vašoj blizini ili koji se redovno kreću vašim krajem grada. Uz pravilno reklamiranje, veoma lako će ih vaša reklama pronaći na društvenim mrežama i internetu uopšte. Flajeri takođe mogu biti opcija. Komunicirate dopadljivim izlogom, zanimljivim detaljima u bašti,opuštenom atmosferom, finom muzikom, istaknutom ponudom.

Ukoliko poslujete u centru grada, u tržnom centru, blizu institucija koje posećuje veliki broj ljudi ili u okolini turističkih znamenitosti onda je broj vaših potencijalnih gostiju mnogo veći, ali pristup je isti. Budite toliko dobri, interesantni, privlačni, da ne mogu da vas ignorišu.

Novim gostima treba posvetiti pažnju i dati razlog da se ponovo vrate. Ispunite očekivanja, ali podignite lestvicu i za jedan stepenik više. Osoblje koje širi dobru atmosferu može da napravi ogromnu razliku. Ima naravno i gostiju koji samo žele da ih neko ostavi na miru, ali mnogo je više onih koji se oduševe lepom komunikacijom. Naročito u ovo vreme kada je sve brzo, pamti se onaj konobar koji je izdvojio par trenutaka za razgovor, koji je nenametljivo pitao za utiske, napravio šalu, ponudio da fotografiše za uspomenu, dopunio vodu bez da mora da se traži ili predložio sjajan specijalitet. Prijatnost i udobnost, mali znaci pažnje, loyalti program...

Misija – da novi gost postane stalan gost.

Stalni gosti su proizvod vašeg rada. Oni donose siguran prihod, ali su i vaši najbolji ambasadori. Negujte ih i razmazite. Znajte ih po imenu i po navikama. Ponudite im besplatno da testiraju novi koktel ili jelo koje razmišljate da uvrstite u ponudu, pitajte ih za mišljenje ako planirate renoviranja, ponudite im najbolji sto ako znate da će uskoro da se oslobodi.

Gost zvani Akcija. Kada ste reklamirali neku veću akciju ili oglasili ponudu na sajtovima za grupnu kupovinu privukli ste goste koji po gradu prate akcijske ponude. Većina njih će vas posetiti samo jednom, ali biće i onih koji će se vraćati, na vama je da ih u to ubedite uslugom i ponudom. Još jedan benefit od akcijskih gostiju – napuniće lokal. Potencijalni gosti će u većini slučajeva sesti tamo gde vide druge ljude, a izbeći će mesta gde je većina stolova prazno.

Pet ključnih stvari koje treba znati

  • 1. Ko su gosti
  • 2. Šta naručuju
  • 3. Kada vas posećuju
  • 4. Koliko ostaju
  • 5. Zašto se vraćaju

Na osnovu ovih informacija možete planirati način poslovanja i lager, praviti porudžbine, prilagođavati ponudu, praviti raspored rada i znati okviran broj rotacija stolova, praviti projekciju prihoda, sagledati prednosti i mane svog poslovanja, raditi na poboljšanjima, uvoditi treninge, menjati procese.

Ukoliko ne merite ove parametre u opasnosti ste da imate ponudu neprilagođenu potencijalnim gostima, imate manjak radnika u udarnim terminima, pravite rezervacije za koje nećete imati slobodno mesto, ne znate šta treba unaprediti, zarobite se sa viškovima robe, bacate namirnice sa proteklim rokom...

Ne tapkajte u mraku već radite pametno. Uložite vreme i resurse u prikupljanje informacija. Isplatiće se!

FOTOGRAFIJE PREUZETE SA:
WEB PREZENTACIJE - UNSPLASH
Prethodni PostBackSledeći Post