MARKETING SAVETI

Blog s’tobom

BLOGOVANJEM U ONLINE SVETU DO GOSTIJU U OFFLINE ŽIVOTU

20Decembar
2018

Ko je pametan? GOOGLE! Ko se pita za sve? GOOGLE! Gde izaći večeras? GOOGLE pomagaj!!!  

Po istraživanju koje je pre par godina sprovedeno u Americi na uzorku od 1.497 odraslih ljudi:

  • 92% ispitanika je u prethodnih 6 meseci preko interneta pretraživalo restorane
  • 75% ispitanika najčešće bira restoran pretražujući na mreži
  • 84% ispitanika pogleda više restorana pre nego što izabere koji će posetiti

Ovo su podaci za Ameriku, ali svakako se mogu u određenoj meri preslikati i na stanje kod nas jer danas za sve pitamo GOOGLE . Kod nas se najviše pretražuju informacije o turskim serijama, sportskim i političkim dešavanjima, tv emisijama, poznatim i manje poznatim ličnostima... ali ima i za ugostiteljstvo relevantnih pretraga. Reč „restoran“ pojavljuje se u online pretragama prosečno 4.400 puta godišnje, „restorani Novi Beograd“ 2.400 puta, „kafana“ ili „kafići Beograd“ skoro 2.000 puta, a tu su i razne varijacije reči po kojima se pretražuju ugostiteljski objekti i njihova ponuda.

Kako da i vi uđete pod radar onih koji traže mesto za pojesti, popiti i proveseliti se?

Osnovno je da imate sajt kako biste se uopšte našli u rezultatima pretrage. Dalje, pošto se kaže da je tajna najbolje skrivena na 3. stranici Google-a (objašnjenje – niko ne ide dalje od prve eventualno druge strane rezultata) morate raditi na tome da se u pretragama što bolje kotirate.

Cela jedna nauka zvana „SEO“ (search engine optimatization) se bavi pravilima kako da se sajt vine do prvih mesta u pretrazi. SEO pravila se sa godinama menjaju, ali ono što nesporno opstaje kao princip je da sajt treba da bude „živ“ i relevantan, a to se postiže – BLOGOVANJEM tj. pisanjem relevantnog sadržaja za sajt.

Ako zamislite da je vaš sajt ribolovac, svaki blog post je jedna udica više koju bacate vašim potencijalnim gostima, a Google je jezero ge ima mnogo riba, ali i onih koji pecaju.

Da biste započeli sa pisanjem tekstova, osnovno je da se otvori sekcija Bloga na vašem sajtu. Dalje, potrebno je da se redovno objavljuju tekstovi, preporuka je barem jednom u sedam do deset dana. Sada se verovatno pitate otkud tema za toliko pisanija, a barem vi znate koliko je rad u ugostiteljstvu zanimljiv i dinamičan i sigurni smo da tema može biti na pretek. Evo samo nekih smernica koje mogu da pokrenu lavinu ideja:

  • Novosti iz kuhinje ili šanka, priče o ponudi iz menija i karte pića;
  • Najavite šta je novo na meniju; u sezoni jagoda napravite priču o tome kako na pijaci birate najsvežije plodove za kolače; ispričajte priču koja stoji iza specijaliteta kuće; koje piće se preporučuje uz pojedine stavke sa menija; zašto kafa povećava produktivnost; 5 razloga da povremeno popijete čašu vina;
  • Najava akcija i događaja koje organizujete. Organizujete dane mediteranske kuhinje, učestvujete u projektu LimuNADA, organizujete svirke ili privatne proslave... sve to treba biti obelodanjeno;
  • Priče o gostima i zaposlenima. Predstavite zaposlene kroz njihove hobije; omiljenu hranu vašeg šefa kuhinje; kakvu kafu pije barista; napišite tekst o kolačima koje biraju najveći sladokusci među vašim gostima; 5 saveta kako detetu omiliti sedenje u kafiću;
  • Osvrt na aktuelne događaje i trendove. Počinje rad letnjih baši; zašto je dobro da važne utakmice gledate u društvu; hitovi leta koji su na vašoj play listi; počinje zimsko ukrašavanje lokala;
  • Priče o gradu, znamenitostima, istoriji, dešavanjima. Prvi kafići Beograda; kako da leto u gradu prođe zanimljivije; interesantne građevine duž vaše ulice;
  • Inspiracije. Najbolji letnji kokteli; dekoracija zimskih poslastica; novi trendovi u svetskoj kuhinji; savršen sendvič za piknik; aranžirajte hranu kao profesionalac;
  • Preporuke. Kako se služi određeno piće ili hrana; sa čim se najbolje kombinuje keleraba; kako najlakše oljuštiti paradajz;

Ovo su samo neke od tema koje možete obraditi. I ne, ne treba vam seminarski rad na 10 strana prepun stilskih figura i lirskih bravura. Dovoljno je da imate pismen, gramatički tačan i zanimljiv autorski tekst koji nije prekopiran sa interneta već je napisan samo za vaš blog. U svaki tekst možete dodati lični pečat tako što ćete pozvati čitaoca da kod vas odmori posle vožnje biciklom koju ste preporučili kao letnju zabavu ili da proba te domaće jagode o kojima ste pisali kao i novogodišnji ukrašene kolačiće koji najbolje idu uz vašu kafu... I tako, ideja je mnogo vaše je samo da pišete ili da unajmite nekoga ko će to za vas činiti.

Savet plus:

  • Sastavite blog plan
  • Postove delite na društvenim mrežama
  • Koristite relevantne ključne reči tj. ključne fraze po kojima će čitaoci doći do vašeg teksta
  • Razmislite o tome šta turisti pretražuju vezano za Beograd i napišite neke tekstove i na engleskom
  • Pišite ljudski, toplo i povežite se i preko tekstova sa vašim gostima
Prethodni PostBackSledeći Post