MENADŽMENT

Kako povećati prihode i smanjiti troškove?

09Septembar
2018

U isto vreme povećati prihode, a smanjiti troškove deluje kao utopija. Osim u slučaju kada se reč “trošak” ne izjednačava sa ulaganjem, a ušteda u svakodnevnoj rutini ozbiljno “osveži” krajnji finansijski rezultat.  

Ima li besplatne reklame?

Oni koji zaostanu u razvoju digitalnog marketinga mogu očekivati manje gostiju. Naime, ako vlasnik restorana nije u stanju da održi korak sa konkurencijom imaće manji prihod, i obrnuto. Online promocija ne mora da bude veliki trošak. Ulaganje u sopstveni veb sajt je jednokratna investicija. Otvaranje naloga na društvenim mrežama ne košta ništa. Umesto plaćanja reklama u drugim medijima, sve novine iz vašeg restorana objavljujte na sopstvenim digitalnim kanalima. Neka svi čuju za novo jelo u meniju, gostujućeg kuvara, promociju vina i hrane, veče uz muziku…  Iskoristi društvene mreže i najavite događaje, koncerte, nagrade, promocije… Fotografišite atmosferu, izdvojite neki smešni citat, pozovite goste u kafić… Budite LIVE

Koliko god da online prisutnost privlači goste,  i oglasi postavljeni u restoranu imaju veliki uticaj na povećanje količine porudžbina, čime se povećava iznos računa. U svom meniju istaknite ponudu dana, novo sezonsko jelo, ili novu destileriju sa kojom sarađujete. Takođe, iskoristite i štampane papirne podmetače za sto na kojima ćete istaći slike novih predjela, pića ili deserta… Na ulazu u restoran posterima najavite veče komedije, živu muziku, promocije…

Izađite iz utabanih staza, to može biti i profitabilno

Nije teško učiniti ono što niko ne čini. Teško je napraviti ono što svako radi, samo na bolji način. Stoga iz dana u dan radite na tome da budete bolji. Svako smatra da može napraviti odličnu kafu, ipak, nijanse razlikuju profesionalnog, maštovitog i edukovanog ugostitelja od onog prosečnog. Usluga u svakom trenutku mora biti vrhunska. Edukacija, vežbanje i isprobavanje novih stvari predstavljaju ključ uspeha.

Kreativnost ne podrazumeva da radite ono što niko više ne radi, već podrazumeva da činite ono što i svi, ali na drugačiji način. Osvežite ponudu novim proizvodima i akcijama – kafa  i sok u paketu po povoljnijoj ceni, za vreme nekog sportskog događaja neka pivo bude na akciji. Kad više ljudi pije pivo, neka dobiju kikiriki ili kokice. Uz čaj obavezno poslužite keksiće i med, a uz kafu čokoladicu. Sokove služite uz dekoraciju – šarene slamčice ili male suncobrane. Osim menija, možete osvežiti svoj lokal i drugim stvarima – okačite tablu za pikado, stavite stoni fudbal ili bilijar. Sve više roditelja svoju decu vodi u kafiće i restorane. Razmislite šta možete da im ponudite. Ako malim gostima ponudite bojice i flomastere za crtanje, puzzle slagalice ili plastelin, roditelji će vam biti veoma zahvalni… Duže će se zadržati i  doći će ponovo.

Sezonski meni kao mamac za nove goste

Leto nam polako prolazi, te ćemo se uskoro vratiti svojoj rutini i obavezama. Kako produžiti letnju euforiju i svoje goste zadržati i tokom jeseni. Rešenje je sezonska ponuda i sa nekoliko ideja možete zainteresovati postojeće i pozvati nove goste. Na kraju leta organizujte oproštajnu žurku uz letnje koktele, popularne hitove, šarenu dekoraciju. Osmislite novine u gastronomskoj ponudi.  Razmislite o novim receptima za jesenje koktele, predjelo i kolače. Pečeni kesten, bundeva, grožđe, kruške, jabuke su trendi sastojci za nove kulinarske ideje. Razmislite za koje datume bi bilo dobro napraviti tematske večeri. Da li su to Međunarodni dan veštica, Svetski dan muškaraca, Međunarodni dan muzike ili 29. novembar Dan republike… U zavisnosti od ciljne grupe, organizuje “back to school” ili “back to work party”.

Mala škola štednje

Ne lupajte vratima frižidera. Neprestana sila će vas brže odvesti kod servisera.

Kreativno koristite zalihe. Imate veliku količinu nekog pića koje se jednostavno ne prodaje. Umesto da ga nudite po nižoj ceni, osmislite koktel gde ćete ga trošiti. Koktel promovišite kao unikatan brend kuće koga gosti ne treba da propuste.

Udruživanjem u nabavci sa nekoliko prijateljskih ugostiteljskih objekata stičete mnogo bolju pregovaračku poziciju sa dobavljačima.

Kada se radi o naručivanju hrane, što uložite više vremena i posla, više možete i zaraditi. Kupovina mesa koje je već otkošteno i narezno na delove biće skuplje nego da kupite celo pile.

Posebne dnevne ponude mogu biti efektan način da se rešite bacanja hrane u kuhinji. Kada primetite hranu koja vam stoji u ostavi duže vreme, smislite jelo koje će koristiti tu namirnicu, i napravite od toga vašu specijalnu ponudu.

Prethodni PostBackSledeći Post