Trendovi

Branč – nova/stara moda u Beogradu

10Jun
2018
brunch

Za vaše goste koji vikendom vole duže da spavaju i jedu negde napolju gde neće morati sami da spremaju obrok i zatim raspremaju, branč je savršen izum.

Smatra se da je nastao u Engleskoj krajem 19. veka i da je popularizovan u Sjedinjenim Američkim državama tokom 30ih godina 20. veka u hotelima i to iz razloga što su nekada restorani bili zatvoreni nedeljom, pa su hoteli svojim gostima koji tu odsedaju morali da ponude bogatu trpezu kada se naspavaju i to u periodu kada je previše kasno za doručak, a rano za ručak.

Ne zna se da li je branč nastao kao lovački doručak, kao posledica toga što su ljudi počeli sve više da cene vikende i kasnije buđenje tokom neradnih dana ili iz nekog trećeg razoga.

Samo ime mu je složenica engleskih reči doručak (breakfast) i ručak (lunch). Kakvo je ime takva je i ponuda. Na meniju se nalaze svakakve đakonije karakteristične i za doručak i za ručak. Posebno je umeće kuvara da napravi meni koji će zadovoljiti sve ukuse i biti sastvljen od predjela i salata, laganijih do onih težih jela, mesa i povrća, selekcije peciva, slatkiša.

Branč se uglavnom služi u periodu između 11 i 16 časova i najčešće je u vidu bafea odnosno švedskog stola. Raj za goste, a veliki izazov za ugostitelje i kuvare jer potrebno je osmisliti ceo koncept i meni koji će privući goste i učiniti da se oni uvek vraćaju. Neki restorani su se odlučili da branč ponude samo nedeljom dok su drugi ponudu produžili na oba dana vikenda. Prvi branč u Beogradu poslužen je 1990. godine u hotelu Intercontinental a danas je u ponudi mnogih restorana u gradu. Ponuda je raznolika od povoljnijih varijanti do onih skupljih u ekskluzivnim restoranima naše prestonice. Svakako i jedna i druga opcija imaju svoju klijentelu iz nedelje u nedelju. U svetu je branč odavno popularan, ali na velika vrata je ušao i na naše tržište i postaje sve masovnija navika gostiju i česta ponuda naših restorana.

Kada na sajtu Trip Adviser pretražujete restorane u Beogradu koji služe branč, dobićete poduži spisak od oko tri stotine objekata. Da li ste i vi na toj listi?

Jason Santa Maria
brunch

Šta gosti žele

- Lagana jutra vikendom

- Gosti na branču su uglavnom porodice i grupe prijatelja koji žele da se zabave, ispričaju ali i fino pojedu, koji cene svoje slobodno vreme i kvalitetno ga provode.

- Žele bogatu i raznoliku ponudu hrane i jela egzotičnija od onih koje kod kuće spremaju. Dobra kafa se podrazumeva.

- Ono što bi svaki restoran trebalo da neguje jeste prijatna i familijarna atmosfera gde će se osećati kao kod kuće. Idealno bi bilo da je prostor svetao i vedar a muzika lagana i nenametljiva.

- Ljubazno osoblje se podrazumeva a veoma je bitno da se gosti ne požuruju. Koliko god da je gužva i čeka se prazan sto, u suštini branča je hedonizam, druženje i uživanje.

- Porodice sa malom decom biće vam zahvalne ako ponudite neku zabavu za najmlađe kada završe sa svojim obrokom. Tako, neki od restorana u Beogradu nude zabavne i edukativne sadržaje za decu kako bi roditelji mogli da se opuste i u potpunosti uživaju u hrani i druženju.

Šta ugostitelji dobijaju

-Više gostiju

- Više ručavanja u doba dana kada bi u tradicionalnoj ponudi više išla pića.

- Stalne goste koji će smatrati da je odlazak u vaš restoran tokom vikenda neka vrsta tradicije.

Branč je nešto što se iščekuje tokom cele radne nedelje zato napravite branč ponudu kojoj će se vaši gosti radovati i stalno joj se vraćati.

Prethodni PostBackSledeći Post