Beograd je postao izuzetno zanimljiva destinacija za turiste iz inostranstva. Burna istorija, mešavina socijalizma i moderne, neprikosnoveni šarm i dobar provod glavni su motivi zbog kojih odluka pada na naš glavni grad.
Prema najnovijoj mapi koju je objavila Svetska turistička organizacija, strani turisti su prošle godine u Srbiji potrošili oko milijardu dolara. Statistika kaže da je u Beogradu u julu boravilo za 19% više stranih turista u odnosu na isti mesec prošle godine, a oni su ostvarili 26% više noćenja nego lani. Najbrojniji gosti su iz Turske, Kine, Nemačke... S obzirom na ovako dobre rezultate Beograda, ali i veliki potencijal u budućnosti, izuzetno je važno da znate kako da iskoristite ovu priliku i tako povećate svoj profit.
Turisti najšešće postavljaju pitanja: Šta obići u Beogradu? Šta ne propustiti u Beogradu? Najbolji restorani u Beogradu. Da li se vaš ugostiteljski objekat može naći kao odgovor na ova pitanja? Koristite li sve dostupne alate za privlačenje stranih gostiju? Znate li koje sve opcije postoje za privlačenje turista?
TripAdvisor
Sajt za rangiranje i preporuku ugostiteljskih objekata širom sveta TripAdvisor je najbolje pozicioniran na pretraživačima, a i zbog sadržaja na više jezika najpristupačniji je korisnicima. Za početak registrujte se, napravite lep „izlog“ za svoj restoran. Postavite najreprezentativnije fotografije, prikažite svoju hranu, ambijent i ljude. Opis vašeg restorana neka bude kratak i privlačan. Naručite njihovu nalepnicu i stavite je na ulazna vrata kako bi gosti znali da vas na tom sajtu mogu naći i ostaviti svoj komentar.
Jedan od najvažnijih činilaca za rangiranje na TripAdvisor-u je ocena koju dobijate od gostiju. Ocene su na skali od 1 do 5, a za rangiranje je bitna prosečna ocena. Korisnici, osim brojke, mogu da ostave i tekstualni komentar o svom pozitivnom ili negativnom iskustvu i tako drugima ukažu na šta da obrate pažnju. Za rangiranje je važna ne samo ocena, već i broj ostavljenih komentara.
Blog, PR tekstovi, influenseri...
Kao što smo već pisali neophodno je da se nađete u odgovorima na pitanja: Šta obići u Beogradu? Šta ne propustiti u Beogradu? Najbolji restorani u Beogradu. Kafići sa najboljim pogledom. Najbolji provod u Beogradu. Za početak na svom sajtu u sekciji na engleskom jeziku objavite nekoliko ovakvih tekstova, gde ćete pored ostalih znamenitosti prestonice navest i vaš lokal uz veoma pažljivo napisano obrazloženje. Morate čitaoca uveriti koji su razlozi da od hiljade lokala izabere baš vaš. Da li je to tradicionalna hrana, originalni dizajn i koncept, izvanredna lokacija, duga tradicija...
Možete platiti i PR tekst na specijalizovanim turističkim sajtovima u Srbiji koji objavuljuju sadržaj na engleskom ili drugim jezicima. Takođe, ako se opredelite za goste iz određenih država, u tim zemljama objaviti nekoliko PR tekstova na njihovom jeziku.
Influenseri su IN. Angažujte neke od uticajnih ljudi na mreži da svojim postovima, fotografijama i tekstovima preporuče vaš restoran. Oni će znati najbolje kako to da urade!
Instagram je društvena mreža koja ima sve veću popularnost, posebno kod mladih. Kad ste se već odlučili da svoj restoran ili kafić promovišete na Instagramu, jako je važno pratiti trendove na ovoj mreži. Za početak koristite opciju lokacija, takođe, napišite adresu u profilu kao i kontakt telefon. Najlakši način da vas pronađu novi posetioci jeste da koristite prave heštegove (hashtag – #) u svojim objavama.
U poređenju sa regularnim objavama na Instagramu, priče (instagram story) predstavljaju opušteniji i jednostavniji pristup promociji. Najbolje je da kroz priče prikažete nešto iz potpuno nove perspektive, okolinu vašeg objekta, ljude koji rade u njemu i ono čime se oni bave. Idealno je da priče budu takve da podstiču interakciju.
Među najznačajnijim heštegovima su #belgraderestaurant #belgraderestaurants #visitbelgarde #bestofbelgrade #belgradecafes #belgardenight #belgradeclubs #belgradeatnight #belgrade #beograd
Saradnja sa hotelima, hostelima, agencijama i vodičima
Svakako stari, ali oprobani i i dalje efikasan način za povećanje broja turista je saradnja sa hotelima, hostelima i turističkim vodičima. Napravite dogovor sa hotelima i hostelima u vašoj blizini da preporuče vaš objekat i da kod recepcije izlože vaše promotivne materijale. Za one koji i dalje koriste usluge vodiča ili dolaze organizovano preko agencija, napravite saradnju kako bi vas preporučili.
On vodi goste na određene ture, pokazuje im mesta koja su dobra za fotografisanje, ali i pomaže da naprave sjajnu fotografiju. Drugim rečima, to je manje-više kao da imate privatnog fotografa koji će da dokumentuje vaše putovanje.