Poznajete navike svojih gostiju - znate koja kafa najviše ide, koje pivo se pije, šta se doručkuje ili večera, koja salata je in, a koji slatkiši se najrađe jedu. Poznajete svoje goste, a kakve su navike u Srbiji generalno, saznajemo iz istraživanja Smartplus research agencije.
Stranci su uglavnom opčinjeni noćnim životom u Srbiji, a koliko mi domaći koristimo priliku da u njemu uživamo - ne baš toliko puno. Nešto manje od trećine ispitanika izjavilo je da u provod izlazi jednom u nekoliko meseci. Jednom mesečno izlazi više od 25% ispitanika, jednom nedeljno 15%, a ima i onih koji su izjavili da uopšte ne izlaze u klubove, kafane ili diskoteke, čak 17%. Ovo je prosečna situacija, a procenti se menjaju zavisno od starosne strukture i naravno imovinskog stanja.
Više od polovine ispitanika rađe bira da se sa prijateljima sastane na mirnijim mestima gde mogu da razgovaraju, a svirkama i klubovima se raduje četvrtina ispitanika.
Iako se u Beogradu poslednjih godina otvara sve više specijalizovanih restorana za one koji ne jedu meso i proizvode životinjskog porekla, skoro 95% ispitanika se izjasnilo da ne spada ni u jednu od ponuđenih kategorija: vegeterijanac, semi-vegeterijanac, vegan. Izgleda da uprkos trendu novih restorana, kod nas ipak preovlađuje tradicionalan način ishrane. Dobro je to za one koji u ponudi imaju specijalitete od mesa, ali i 5% je solidna ciljna grupa na koju mogu da računaju vlasnici restorana koji u ponudi imaju samo vegeterijanski ili veganski meni. Bitno je da ima da se nađe za svakoga po nešto, a za nekoga i sve, zavisi koliko je ko izbirljiv.
Svi vole sniženja i akcije, po istraživanju žene ipak malo više, ali svakako 22% ispitanika oba pola često kupuje na akcijama dok 45% ponekad, retko se odluči na proizvod koji je na sniženju 24%, a nikad 9% ispitanika. Šta nam može reći ova statistika ako uzmemo da su ispitanici u anketi sličnih navika kao i vaši gosti? Ukoliko u svoju ponudu povremeno ubacite neke akcije, žene će se veoma obradovati a većina gostiju će se i odlučiti za akcijsku ponudu.
Verovali ili ne, čak 12% građana Srbije je izjavilo da ne pije kafu. Sa druge strane postoje oni koji dan ne mogu da započnu bez šoljice ovog napitka, a popiju i po nekoliko tokom dana, što iz navike a što iz potrebe da ih održi koncentrisanim i što budnijim. Ovako stvari stoje kada su u pitanju vrste kafe – najvećem broju građana Srbije (82%) turska kafa je prvi izbor, zatim idu sa instant, espreso, filter, druge kafe. Eto, ukoliko u svojoj ponudi nemate tursku ili kako je negde zovu domaću kafu, možda je vreme da je uvedete.
Više od polovine ispitanika kada je u kafiću ili restoranu naruči kafu, 18% pivo, 12% sokove, 5% čaj, a u manjim procentima druga alkoholna ili bezalkoholna pića. U letnjim mesecima svakako više „idu“ pivo, vode i limunada, u hladnijim danima poručuju se i kuvano vino i topla čokolada. Izbori nam se menjaju sa dobom dana, vremnskim prilikama i raspoloženjem. Ono što je evidentno je da su rakije dosta dobile na popularnosti i u mnogim lokalima smenile viski sa pijedestala najtraženijeg žestokog alkoholnog pića.
Dok je u nekim zemljama, kao što su na primer Sjedinjene Američke Države, ostavljanje bakšiša nešto što se podrazumeva, kod nas je situacija malo drugačija. Petina građana Srbije nikada ne ostavlja bakšiš, dok ostali ostavljaju i to najčešće u iznosu od 5-10% od iznosa računa a retko 20 ili preko 30% od ukupnog ceha. Ne verujemo da je u pitanju nezadovoljstvo uslugom, koliko ekonomska situacija gde su mnogi prinuđeni da vode računa o svakom izdatku.
Kao što smo rekli na početku, vi najbolje znate navike svojih gostiju i po tome koncipirate ponudu i pravite trebovanja. Baš nas zanima da li se uklapate u ove statistike!