BLOGOVANJEM U ONLINE SVETU DO GOSTIJU U OFFLINE ŽIVOTU
Ko je pametan? GOOGLE! Ko se pita za sve? GOOGLE! Gde izaći večeras? GOOGLE pomagaj!!!
Po istraživanju koje je pre par godina sprovedeno u Americi na uzorku od 1.497 odraslih ljudi:
Ovo su podaci za Ameriku, ali svakako se mogu u određenoj meri preslikati i na stanje kod nas jer danas za sve pitamo GOOGLE . Kod nas se najviše pretražuju informacije o turskim serijama, sportskim i političkim dešavanjima, tv emisijama, poznatim i manje poznatim ličnostima... ali ima i za ugostiteljstvo relevantnih pretraga. Reč „restoran“ pojavljuje se u online pretragama prosečno 4.400 puta godišnje, „restorani Novi Beograd“ 2.400 puta, „kafana“ ili „kafići Beograd“ skoro 2.000 puta, a tu su i razne varijacije reči po kojima se pretražuju ugostiteljski objekti i njihova ponuda.
Kako da i vi uđete pod radar onih koji traže mesto za pojesti, popiti i proveseliti se?
Osnovno je da imate sajt kako biste se uopšte našli u rezultatima pretrage. Dalje, pošto se kaže da je tajna najbolje skrivena na 3. stranici Google-a (objašnjenje – niko ne ide dalje od prve eventualno druge strane rezultata) morate raditi na tome da se u pretragama što bolje kotirate.
Cela jedna nauka zvana „SEO“ (search engine optimatization) se bavi pravilima kako da se sajt vine do prvih mesta u pretrazi. SEO pravila se sa godinama menjaju, ali ono što nesporno opstaje kao princip je da sajt treba da bude „živ“ i relevantan, a to se postiže – BLOGOVANJEM tj. pisanjem relevantnog sadržaja za sajt.
Ako zamislite da je vaš sajt ribolovac, svaki blog post je jedna udica više koju bacate vašim potencijalnim gostima, a Google je jezero ge ima mnogo riba, ali i onih koji pecaju.
Da biste započeli sa pisanjem tekstova, osnovno je da se otvori sekcija Bloga na vašem sajtu. Dalje, potrebno je da se redovno objavljuju tekstovi, preporuka je barem jednom u sedam do deset dana. Sada se verovatno pitate otkud tema za toliko pisanija, a barem vi znate koliko je rad u ugostiteljstvu zanimljiv i dinamičan i sigurni smo da tema može biti na pretek. Evo samo nekih smernica koje mogu da pokrenu lavinu ideja:
Ovo su samo neke od tema koje možete obraditi. I ne, ne treba vam seminarski rad na 10 strana prepun stilskih figura i lirskih bravura. Dovoljno je da imate pismen, gramatički tačan i zanimljiv autorski tekst koji nije prekopiran sa interneta već je napisan samo za vaš blog. U svaki tekst možete dodati lični pečat tako što ćete pozvati čitaoca da kod vas odmori posle vožnje biciklom koju ste preporučili kao letnju zabavu ili da proba te domaće jagode o kojima ste pisali kao i novogodišnji ukrašene kolačiće koji najbolje idu uz vašu kafu... I tako, ideja je mnogo vaše je samo da pišete ili da unajmite nekoga ko će to za vas činiti.
Savet plus: