Kada želite da gostima ponudite više od onoga što je na stranicama jelovnika, oslonite se na kreativnost!
Jedan poznati beogradski restoran od početka svog poslovanja uveo je praksu da svaka tri meseca ponudu obogati specijalnim, sezonskim jelima. Ipak, njih nećete naći na stranicama jelovnika, već ih osoblje promoviše na druge, specijalizovane načine, kako bi se zadržao utisak ekskluzivnosti koji nam svima godi.
Postoji nekoliko načina da gostima ponudite više od onoga što stoji u jelovniku ili vinskoj karti.
Specijalne ponude, nove gastronomske delicije koje niste još stigli da uvrstite na spisak, sezonska jela, eksperimenti šefa kuhinje, nove „vinske zvezde“ ili ceđeni sokovi koje ste baš ove nedelje po prvi put počeli da pripremate. Sve to priprada vanstandardnim ponudama, koje konobar može da ponudi mimo jelovnika. Ovo pravilo važi ne samo u situacijama kada gost pita „A šta biste nam vi preporučili?“, već konobar treba i da sam preuzme inicijativu i inicira razgovor.
On mora da ima „dobar nos“, da oseti kome i na koji način da predstavi neku ponudu, ali i da bude majstor svog zanata, koji zna sve detalje o sastojcima i njihovom poreklu, kao i načinu pripreme svakog jela. To važi i za standardnu ponudu iz jelovnika, a naročito za specijalne ponude koje gost nigde „ne vidi“, već ih konobar usmeno prezentuje.
Savet plus: Neka vaši konobari postanu pravi virtuozi, koji će znati kako da balansiraju i prema tome – koliko je restoran pun, odnosno koliko je kuhinjsko osoblje u gužvi. Nekada je pravi čas da spomenete flambirane palačinke koje se pripremaju na licu mesta, a nekada – „tiramisu koji je kuvar upravo spremio po najnovijem receptu“.
Iskusni profesionalci savetuju – ponudi šta god želiš i kad god želiš! „Happy hour“ jeste ugostiteljski klasik, ali i dobar način da gostima pokažete svoju inovativnost, kreirajući jedinstvenu ponudu tokom određenog doba dana. To znači da se ne morate ograničiti na koktele, tople napitke, malu zakusku ili slične već viđene varijante. Ako su vaši gosti ljubitelji specijalnog odreska onda ga slobodno ponudite po pristupačnoj ceni, uz ekstra priloge, ili u „specijalnoj“ obimnoj porciji. Teletina ispod sača sigurno je i inače „zvezda“ vašeg uobičajenog menija, ali ako je od 16 do 18h služite uz dodatnu porciju krompira i domaću pogaču, nema sumnje da će biti još primamljivija. Da, dobro ste pročitali – happy hour ne mora da traje 60 minuta, kao što mnogi misle.
Savet plus: Ovu vrstu specijalne ponude ne treba forsirati u udarnim terminima, kao što su petak, subota i nedelja, jer se tada i inače očekuje dolazak većeg broja gostiju. Mnogo produktivnije je fokusirati se na, recimo, ponedeljak i utorak, kako bi ljudi stekli naviku i da i tada dolaze.
Nove tehnologije uveliko su deo i poslovanja ugostiteljskih objekata. Digitalni meni, skeniranje QR kodova, ponuda na tabletu, specijalni samostojeći tableti... Sigurno je svako od nas barem nekoliko puta imao prilike da ovako poručuje i u domaćim restoranima i barovima. Ponudite gostima meni s živopisnim slikama, opisima hrane, pića itd, a sebi omogućite da promociju uradite sa stilom – reklamirajte posebne ponude i dodajte nove artikle u skladu sa svojim potrebama. Budite trendseteri i omogućite dugogodišnjim gostima, na primer, da otvore neku vanserijsku „skrivenu“ ponudu.
Savet plus:Nema tog tehnološkog trenda koji je bolji argument od zdravstvene zaštite i prevencije. Klasični, papirni jelovnik, nije moguće sterilisati, zbog toga razmislite da li je digitalna varijanta bolja opcija – možda je baš ovaj trenutak pravi da se modernizujete.