Biti ugostitelj nije lako, niti to može raditi svako. Pružiti gostu najbolju uslugu i zadvoljiti njegove potrebe, biti dovoljno dobar da neko želi da sa vama potroši svoje vreme i novac bilo da je u pitanju smeštaj, hrana, piće... To su osnovni postulati
Industrija ugostiteljstva doživljava ogromne promene. Koji su ključni trendovi koji menjaju industriju? Gde se u bliskoj budućnosti kreće gostoprimstvo? Istraživali smo koji su to novi izazovi sa kojima će se ugostitelji suočiti.
TEHNOLOGIJA
Glasovna pretraga interneta i Long-tail keywords
Istraživanje o putovanjima koje je urađeno 2018. godine pokazalo je da čak 50% anketiranih koristi glasovnu pretragu interneta pripremajući se za putovanje. Ugostitelji bi u u tekstovima na svojim sajtovima trebalo da koriste long-tail keywords (ključne reči koje sadrže više reči), kao što su „Gde mogu da pronađem hotel u mojoj blizini?“ ili “Najbolji roštilj u Beogradu”. U potrazi za odgovorima na pitanja tog tipa, ažurne internet stranice hotela i restorana biće dobro kotirane na pretraživačima.
Proširena i virtualna stvarnost
Proširena i virtuelna stvarnost (augmented reality and virtual reality) imaju ogroman potencijal u ugostiteljskoj industriji. Za promociju vašeg objekta korišćenje AR i VR može pružiti putnicima trodimenzionalni osećaj za hotelsku sobu, prostor hotela, restoran i okolinu. Takav doživljaj izdvaja vaš objekat i inspiriše goste da donesu odluku o rezervaciji.
Fokus na mobilne uređaje
Fokusirajte se na poboljšanje mobilne konverzije. Iako mobilni uređaji dominiraju mrežnim saobraćajem, u hotelima desktop i dalje donosi veći udeo prihoda. Ipak, zbog internet pretraživača i bolje preglednosti, ugostitelji moraju da se usmere na optimizaciju svojih web sajtova i učine ih preglednijima za sve veći broj mobilnih korisnika.
EKOLOGIJA I ODRŽIVOST
Zeleno
Kada je zeleno u pitanju u ugostiteljstvu misli se na bukvalno zelenu boju, ali i zeleno kao sinonim za zaštitu životne sredine. Ozelenite vaš prostor. Posadite što više cveća. Razmislite o prirodnom svetlu. Sa druge strane koristite ekološke proizvode, LED osvetljenje, uvedite mere za smanjenje ugljen dioksida. Održive i društveno odgovorne strategije sada se kreću od smanjenja plastike za jednokratnu upotrebu do razvoja socijalnih poslovnih koncepata i prelaska na cirkularnu ekonomiju, u kojoj se resursi recikliraju i obnavljaju, umesto da se jednom koriste i odlažu.
Održivost
Ljudi su sve osetljiviji na ekološka i socijalna pitanja čak i u odabiru hotela i restorana. Smatraju da je društvena odgovornost moralna i ekonomska obaveza. Milenijalsi i generacija Z posebno očekuju da globalni ugostiteljski biznis preuzme sveobuhvatniji pristup društveno-odgovornom poslovanju.
PERSONALIZACIJA
Standarizacija
Standardizacija više ne može biti norma. Personalizacija i prilagođavanje usluga potrebama putnika postaju sve značajniji. Kupci traže ekstremnu personalizaciju i jedinstvena iskustva. To bi moglo vrlo dobro dovesti do “smrti” turističkih agenata i uspona nezavisnog putnika. Više prilagođavanja i specijalizacije mogu doprineti povećanju poseta i broja gostiju, a najzad i vrednosti ugostiteljskih kompanija.
Iskustvo
Iskustvo Kulinarska putovanja, lokalni izleti i dodatni sadržaji organizovani u hotelima nude gostima novo “iskustvo”, bilo kroz ponudu lokalne hrane i upoznavanjem sa svakodnevnim životom mesta ili “ne- propustiti, jednom u životu aktivnosti”. Kako putnici sve češće čuvaju svoje uspomene na Instagramu, a ne kupovinom suvenira, tako očekuju više partnerstva između hotela, lokalnih restorana, uzbudljivih predela.
Niskotarifne aviokompanije omogućavaju većem broju ljudi da putuju svetom po razumnoj ceni. Štaviše, nekoliko tržišta u razvoju videlo je da se njihov bruto domaći proizvod ubrzano povećava, što omogućava njihovim građanima da više putuju. Stanovnici Južne Koreje, Kine, Indije sada čine veliki broj potencijalnih putnika. Njihova potražnja, naravno, ima veliki uticaj i na ponudu.