U selu Gojinovac kod Prokuplja smeštena je vinarija Topličkih vinograda. Divna kamena fasada vinarije, koju je dizajnirao arhitekta Javier Rodriquez Martinez, može se videti i iz daleka.
Od samog početka smo znali da je LOZA ključ dobrog vina. Tako smo od 2007. godine počeli sadnju vinove loze visokog kvaliteta, na starom, već postojećem vinogradarskom tlu, oživljavajući skoro izgubljenu tradiciju, počinje priču za naš magazin Maja Janić, direktorka prodaje.
Recite nam nešto više o samoj vinariji i asortimanu vina?
Na periferiji vinogradarskog sela Gojinovac, u dolini reke Toplice, smeštena je naša zgrada usred vinograda. Tok vina, zakoni gravitacije, kontrola temperature i proces rada diktirali su arhitekturu i plan celokupnog funkcionisanja. Naša vinarija je snažna, ali lepa; kulturološki zahtevna, ali praktična; jednostavna, ali kompleksne građe. U našoj vinariji, ponosni smo na proizvodnju odličnih srpskih vina, uz pomoć vrhunske tehnologije. Proizvodimo 7 različitih ukusa od istoimenih sorti - Chardonnay, Sauvignon blanc, Pinot noir, Merlot, Cabernet, Prokupac.
Otvorili ste i restoran Epigenia u centru Beograda. Šta je to što restoran Epigenia izdvaja od ostalih?
Epigenia je takođe i jedna linija naših vina. Tapas&Wine bar se nalazi u Resavskoj ulici, u srcu starog grada. Tamo možete probati ukuse španske hrane u kombinaciji sa vinom iz Srbije. Divnu kamenu fasadu vaše vinarije projektovao je arhitekta Havier Rodrigez Martinez. Koja je bila ideja vodilja za dizajn restorana? Sagrađena na brdu, vinarija se besprekorno stapa sa okolinom. Na gornjem spratu su kuće za prijem grožđa i oprema za obradu, kao što su komora za hlađenje i laboratorija. Na sledeća dva sprata su komore za odležavanje crvenog i belog vina. Na četvrtom je drveno bure za odležavanje vina, praćeno salom na poslednjem spratu, za punjenje flaša, skladištenje i otpremanje. Vinarija obuhvata i prostoriju za degustaciju, kao i restoran.
Mnogo se priča o uparivanju vina sa hranom. Imate li neki savet?
Vino je stvar ukusa, ali i prestiža. Dok uživate u ukusima koji vama prijaju, nema greške.
Kako restorani biraju vina za svoju ponudu? Kako ste zadovoljni vašom zastupljenošću u beogradskoj gastronomskoj sceni?
Različiti su zahtevi naših ugostitelja, ali se uglavnom svi trude da im ponuda bude raznovrsna. To podrazumeva drugačije ukuse, sorte, kao i deo Srbije odakle vina dolaze. Drago mi je što se ugostitelji sve više okreću domaćim proizvođacima i jako malo uvoznog asortimana. Zastupljeni smo u mnogobrojnim restoranima po celoj Srbiji, kao i u maloprodajnim objektima.
Kakvi su vam planovi za naredni period?
Pored širenja mreže prodaje u Srbiji, planiramo i da povećamo izvoz. Azija je tržište jako zanimljivo za nas, kako zbog količine vina koje proizvodimo, tako i zbog pozicije i saradnje koju već imamo na njihovom tržištu.